Twee hapjes koude kip

23 juli 2017 - Vaals, Nederland

Een snurkt, een hijgt en een hoest. Ze slapen, alledrie. Zij wel.
De dag begon goed. Op tijd weg, weinig essentieels vergeten behalve dan een paar schoenen en vuilniszakken, en iedereen blij. Stoppen bij een tankstation, brandstof voor ons allemaal, en niet veel later de camping op.
Toen begon de ellende. De een kreeg hoofdpijn en buikpijn, de ander moest hoesten, een derde huilen en de laatste is gewoon dertien, dat is al ellendig genoeg. En het regende.
We deden alsof het allemaal niet telde. Boodschappen doen, koken in de regen, gezellig aan de picknicktafel allemaal. Maar toen was het op. Een hapje worst ontlokte een kotsbui die ik nu nóg ruik en natuurlijk veranderen de lekkerste warme kleren in drassige zure hoopjes.
In schone kleren hijsen, vieze kleren wassen, laten plassen, 3 happen lauwe hamburger, in bed stoppen, erbíj moeten zitten, de krijsende troosten, twee hapjes koude kip, een slokje water, voorlezen, een belachelijk slaapliedje zingen omdat ze dat grappig vindt, met de ander gaan wandelen, kip in je haar vinden.
Uren later een ijlend kind aan de ene kant en een hongerige baby aan de andere. Verderop ergens vermoed ik mijn man, maar zeker weten doe ik dat inmiddels niet meer. Alles wat ik weet is dat mijn tentgenoten slapen, terwijl het buiten plenst. Zij wel.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl